Facebook har inviteret den amerikanske tech-presse til en produktpræsentation, der finder sted på torsdag, den 20. juni, skriver amerikanske ABC News.
I invitationen, der er udsendt til pressen, skriver Facebook: "Et lille team har arbejdet på en stor idé. Mød os til en kop kaffe og lær om vores nye produkt."
Det er endnu uklart, hvad Facebook har tænkt sig at præsentere, men den amerikanske teknologiblog Techcrunch mener at vide, at virksomheden har i sinde at fremvise en nyudviklet nyhedslæser-tjeneste.
Afløser for Google Reader?
Lanceringen vil i så fald komme, blot 10 dage før Google lukker ned for sin nyhedslæser Google Reader, der gennem de seneste år har udviklet sig til at være den altdominerende RSS-læser på et marked, der dog langsomt taber terræn til nye og mere sociale former for nyhedsdeling.
I dag vælger flere og flere at bruge sociale medier som Facebook og måske især Twitter som alternativ til RSS-læseren.
Og netop Twitter bliver netop i denne tid gået i bedene af Facebook.
Det er blot få dage siden, at det kom frem, at Facebook vil begynde at anvende de såkaldte hashtags, der er en form for emneord, der ellers tidligere nærmest har været synonym med Twitter.
Techcrunch spekulerer i, at Facebook muligivis har i sinde at kombinere en traditionel RSS-læser med sociale funktioner, der gør det muligt at følge med i, hvilke artikler der er særligt populære blandt dine venner og andre Facebook-brugere.
Det er dog også muligt, at Facebook blot vil lave en form for indeksering af de artikler, der i øjeblikket bliver delt mest på netværk, men Techcrunch påpeger, at der i løbet af de seneste dage er begyndt at dukke henvisninger til "rssfeeds" op i koden til Facebooks Graph Search.
Invitation via snailmail
Normalt bliver invitationer til denne slags produktlanceringer udsendt via e-mail, men denne invitation er en fysisk invitation, der er udsendt med traditionel snailmail.
Denne type invitationer fra virksomheder som Apple og Facebook er ofte udstyret med små diskrete hints om, hvad præsentationen handler om. Og Techcrunch hæfter sig derfor ved, at invitationerne alle er udsmykket med kaffepletter af den type, som mange af os måske husker fra de fysiske papiraviser, der ofte blev - og for nogles vedkommende stadigvæk bliver - læst sammen med morgenkaffen.
Læs også:
Sådan overlever du drabet på Google Reader - her er fire alternativer
Facebook nupper smart funktion fra Twitter
Afinstalleret! Facebook Home - nej tak