Her i Danmark har Apple på det seneste været udsat for kritik af, at iPhone 4S er den klart dårligste telefon i en større opkalds-test.
I det hele taget har iPhone-euforien været noget dalende, siden Tim Cook tog over efter Steve Jobs, og der har blandt andet været bøvl med Wi-Fi-forbindelser og batteri-holdbarheden trods flere opdateringer af iOS.
Nu viser en amerikansk undersøgelse, at bruger-tilfredsheden med iPhone falder.
iPhone opnår ganske vist 81 point i American Customer Satisfaction Index (ACSI), skriver vores kolleger på amerikanske Computerworld.
Derfor har Apple et problem
Selvom den dermed fortsat scorer flest point i målingen, er der grund til bekymring hos Apple, for mens iPhone falder to point i forhold til året før, stiger tilfredsheden med Samsungs produkter med fem point til 76.
Motorola Mobility-tilfredsheden stiger også med fire point og ligger nu på 77 point, mens Nokia hentede et enkelt point og landede på 76.
Mens der i 2012 var otte point mellem Apple og de nærmeste forfølgere, er det forspring nu halveret til kun fire point, skriver Computerworld.com.
"Selv om iPhone 5 har solgt godt, har den ikke styrket Apples generelle kundetilfredshed. Og Samsungs forbedring er den største hidtil for en mobilproducent," lyder det fra ACSI i forbindelse med undersøgelsen.
Apple er dog ikke den eneste leverandør, der falder. Også HTC og LG ligger lavere end året før.
ACSI-undersøgelsen, der er baseret på besvarelser blandt næsten 9.600 amerikanere fra januar til marts, kan ses her.
Android har mest medvind
De seneste tal fra Gartner viser, at Androids markedsandel på det globale marked fra første kvartal 2012 til første kvartal i år steg fra 56,9 til 74,4 procent.
I samme periode faldt iOS-markedsandelen fra 22,5 til 18,2 procent.
Ser man på producent-markedsandelene, er Samsung i dag verdens største med 23,6 procent af de solgte telefoner. Nokia er nummer to med 14,8 procent, og Apple ligger nummer tre med ni procent af de solgte telefoner på verdensplan i første kvartal i år.