Læs også: Sådan sætter Targit det bedste salgsteam.
"Det går godt nok. Som man siger på jysk."
Ordene i den transatlantiske telefonsamtale kommer fra Morten Sandlykke, administrerende direktør for business intelligence-virksomheden Targit, der har omsat for 114 millioner kroner og tjent 12 millioner kroner i det forgangne år.
Han stiftede selskabet for 27 år siden og har ambitioner om, at det skal gå 10 gange bedre om 10 år.
"Vores strategi er at 10-doble vores forretning på 10 år, hvilket vil sige, at vi skal have en årlig vækst på 30 procent," slår Morten Sandlykke fast over telefonlinjen fra USA.
Kan gøres bedre
For at indfri forventningerne rykkede han i midten af september sidste år teltpælene op fra hjembyen Hjørring og flyttede til Boston med sin kone Gitte Amstrup Sandlykke, der for øvrigt også er marketing-direktør i selskabet.
"Vi har besluttet at skrue op for internationaliseringen i Targit, og vi skal gå fra good to great," lyder slagordene, hvorefter Morten Sandlykke præciserer strategien:
"Vi har efter 27 år stadig en entreprenør-tankegang i virksomheden, og den opportunistiske tilgang skal vi væk fra. Vi har altid løbet efter mange muligheder, men vi skal være bedre til at planlægge og udnytte vores kernekompetencer," forklarer han.
De kernekomptencer drejer sig om business intelligence-værktøjer til blandt andet Microsoft Dynamics-miljøet, hvor selskabet ifølge Morten Sandlykke er verdens største.
Roserne kommer også ude fra, da it-analysehuset Gartner for nyligt har fremhævet Targit i positive vendinger med fokus på selskabets rolle som en global nichespiller, der har kvalitet og brugervenlighed som sine adelsmærker.