Samtidig med, at HP gør sig lækker over for it-forhandlerne med en revideret udgave af sit partnerprogram, er producenten gået på jagt efter nye forhandlere, som vil specialisere sig i at sælge løsninger på toppen af HP's "converged infrastructure", som omfatter server-, storage- og netværksprodukter.
"Vi kigger efter nye partnere til vores divisioner for enterprise og software, som kan sælge cloudydelser, sikkerhed og løsninger til big data sammen med vores converged infrastructure," siger Doug Oathout, HP's globale chef for kanalmarketing.
På verdensplan er HP's mål at udvide med 2.500 nye partnere i sin enterprise group og 300 nye partnere, der skal knyttes til software-divisionen. Det svarer til en udvidelse af den nuværende globale partnerbase på området med 10 procent. Ifølge Doug Oathout vil udvidelsen primært ske uden for USA, og dermed også i Europa og Danmark.
"Det er vækstmarkederne uden for USA, vi satser på. I Danmark er der mange gode service-providere, der sælger services til SMB-kunder. Men vores mål er ikke kun at sælge infrastruktur og applikationer," siger Doug Oathout.
Han peger på cloud-versioner og outsourcede løsninger til eksempelvis Microsoft Exchange og SAP, hvor nye HP-forhandlere kan finde forretningsmuligheder.
Doug Oathout sætter dog ikke tal på, hvor mange nye forhandlere HP vil lukke ind i folden herhjemme.
Læs mere: