I et pludseligt knæfald har Apple-chefen Tim Cook valgt at undskylde for firmaets lancering af sin egen korttjeneste som erstatning for Google Maps.
Og Tim Cook lægger sig helt ned og undskylder ærligt på Apples hjemmeside.
"Hos Apple stræber vi efter at lave produkter i verdensklasse, som giver den bedst mulige oplevelse for vores brugere, men med lanceringen af Maps i sidste uge har vi ikke levet op til det løfte," skriver Tim Cook.
"Vi er utrolig kede af den frustration, som det kan have forårsaget hos vores kunder, og vi gør alt for at forbedre produktet".
Brug andre tjenester
Æble-chefen undskylder dog ikke kun for den kiksede lancering. Han opfordrer direkte til, at kunderne anvender andre korttjenester, indtil Apple får styr på sin nye korttjeneste.
"Mens vi forbedrer Maps, kan du prøve alternativer ved at downloade andre korttjenester fra App Store. For eksempel fra Bing, MapQuest og Waze eller bruge Google eller Nokias webbaserede korttjenester," udtaler Tim Cook.
Han forklarer, at Apple valgte at smide sin tidligere korttjeneste på porten, fordi firmaet forventede at kunne give forbrugerne en bedre oplevelse med navigation, stemmestyring, vektor-baserede kort og funktionen Flyover, hvor man kan "svæve" over sin by. Men indtil videre er den forventning ikke indfriet.
Han afslutter med at pege på, at kortkritikken ikke har holdt forbrugerne tilbage. Der er til dato 100 million iOS-brugere på Apple Maps. Og jo flere, jo bedre.
"Jo flere brugere, der anvender Maps, jo bedre bliver det, og vi sætter stor pris på den feedback, vi har fået fra brugere indtil videre," siger TimCook.
Læs hele Tim Cooks indlæg her eller i boksen til højre.
Det er ikke set tidligere, at Apple så hurtigt har beklaget fejl. Ved lanceringen af iPhone 4 måtte daværende chef Steve Jobs efter et stykke tid annoncere, at der ville blive uddelt gratis gummibånd til de "få" personer, som oplevede problemer med telefonens antennedesign. Et antenne-problem som første gang blev omtalt på ComON.
Læs også: