En ny finansieringsrunde har skæppet godt i kassen hos dansk-stiftede Zendesk. Firmaet, der har hovedsæde i San Francisco, har fået 60 millioner dollar (cirka 360 millioner kroner) i ny kapital.
Pengene skal bruges til international ekspansion, og hvis firmaets nuværende udvikling fortsætter, kan investorerne se frem til en fed forretning: Zendesk er ifølge stifter og CEO Mikkel Svane på en stram kurs mod børsnotering.
Siden 2010 er den månedlige omsætning blevet femdoblet, og i dag har Zendesk omkring 40.000 kunder.
"Der er ikke nogen dato på, men en børsnotering er målet," siger Mikkel Svane til TechCrunch.
Den anseelige mængde dollar, som en række venture-firmaer har spyttet i Zendesk, skal blandt andet bruges til yderligere udvikling af firmaets helpdesk-system.
Zendesk arbejder på en ny version af helpdesk-systemet, som skal indeholde et applikations-framework, der kan udstrække Zendesk-funktioner til andre it-systemer i en virksomhed.
"Siden lanceringen af Zendesk i 2007 har verdens syn på kundeservice ændret sig dramatisk. Dagens kunder forventer allestedsnærværende, øjeblikkelig, gennemskuelig og autentisk kundeservice. Virksomhederne er i gang med at omforme deres kunderelationer fra det transaktionsbaserede til værdibaserede," siger Svane ifølge TechCrunch.