Læs også: Dansk telekæmpe mister kunder i tusindvis
Vrede telefirmaer: Så hårdt vil TDC-manøvre ramme
På trods af Telenors utilfredshed med den TDC-manøvre, der i maj angiveligt kastede flere tusinde Telenor-fastnetkunder tilbage i armene på TDC, kan Telenor glæde sig over en samlet kundefremgang de seneste måneder.
Det fremgår af Telenors regnskab for andet kvartal.
Telenor mistede dog 21.000 kunder i første kvartal, og det kan derfor synes som det tabte, der nu er vundet tilbage.
Samlet set kom cirka 34.000 nye mobilkunder til i andet kvartal, og det bringer Telenors samlede kundeantal op på lidt over to millioner. Det er især taletidskortene, der er populære, med 25.000 flere kunder, mens cirka 10.000 nye kunder har valgt mobilabonnementer.
"Jeg er meget tilfreds med, at så mange nye kunder vælger Telenor på et tidspunkt, hvor konkurrencen på markedet er så udtalt. Vi klarer os godt i et hårdt marked, og jeg er optimistisk for resten af 2012. Med fortsat fokus på at skabe gode kundeoplevelser samtidig med, at vi effektiviserer driften, står vi stærkt på det danske telemarked," udtaler Telenor Danmarks direktør, Jon Erik Haug, i en pressemeddelelse.
Antallet af fastnetkunder er dog faldet med 16.000, så Telenors samlede antal fastnetkunder nu lyder på 354.000.
"Vores indsats for at konvertere fastnetkunder til mobilkunder går godt i en tid, hvor vi ser, at priserne på fastnettelefoni skrues i vejret," siger Jon Erik Haug.
Indtjeningen per kunde, også kaldet ARPU (average revenue per user red.) fortsætter dog også med at falde og lyder på 146 kroner mod 153 i første kvartal.