Artikel top billede

Den lave pris er kun et af argumenterne for at benytte det sociale netværk Companybook, mener grundlæggeren Harald Jellum.

Norske Companybook vil booste dit salg

Det sociale netværk for firmaer, Companybook, er en lean, mean lead-genereringsmakine. Det er budskabet fra de norske bagmænd. Tjenesten lanceres i dag i Danmark.

Når man går i kødet på bestyrelsesformanden for Companybook Henrik B. Pettersen, beskriver han ikke Companybook som virksomhedernes Facebook. Derimod kalder han Companybook for en motor for leadgenerering.

Helt konkret betyder det, at Companybook på en simpel, men overbevisende måde kan identificere potentielle kunder. Det sker ved ved at kombinere firmaer med søgeord. Søger man for eksempel på Canon og kopi og indskrænker søgningen til at være "wholesale", så får man det, der ligner en liste over Canons danske kopikanal.

"Sælgere er vores primære målgruppe. Vores produkt kombinerer og sorterer i strukturerede og ustrukturerede data og forbinder det i et socialt netværk. Det giver en enestående mulighed for at lave leadgenerering," siger Henrik B. Pettersen, og mener af alene af den grund, at mange vil vælge at blive premium-brugere på Companybook.

"Vi har en premium-model, men når man virkelig skal bruge funktionaliteten, så skal man være medlem. Men vi tror ogsåb at vi har gode argumenter for det," siger bestyrelsesformanden.

Companybook bygger nemlig på en filosofi, der er centreret omkring firmaer. For det første er Companybook målrettet mod firmaer. Det vil sige, at det er firmaet og ikke de ansatte, der ejer de grupper og aktiviteter, som man ligger ud på Companybook.

Harald Jellum, der er direktør for og idemand bag Companybook fortæller, at den bygger på tre grundsten.

Det er samarbejdsdelen, som kan bruges til at tage hånd om de kunder, man allerede har. Det er lead-generatoren, som bestyrelsesformanden ser som det helt store potentiale og sidst er det medieovervågningen.

"Vi overvåger firmaer på alle nyhedssites, så man kan gå ind tjekke på både sig selv og sine konkurrenter, om hvornår de optræder i medierne. Vi har også lavet en algoritme, som går ind og undersøger, om der er tale om dårlig eller god medie-omtale," siger Harald Jellum.

En del af hemmeligheden bag Companybook er partnerskabet med den globale erhvervsdatabase Dun & Bradstreet.

"Vi har 87 millioner firmaer fra 212 lande inde vores database allerede," fortæller Harald Jellum.

Det betyder, at man som bruger af Companybook hurtigt kan gå ind og tjekke for eksempel nøgletal på firmaer. Og sidst men ikke mindst, kan man lave søgninger, der kan bruges til at lokalisere kunder.

"Her kombinerer vi de strukturerede data fra Dun & Bradstreet med ustruktureret data og Google Maps, så vi kan lokalisere firmaer på branche, geografisk placering og på søgeord," siger Harald Jellum.

Han fortæller, at hemmeligheden bag de præcise søgninger er Hadoop - et Open Source Framework, der er beregnet til at kombinere store mængder af data (Big Data).

Og resultatet er ifølge bestyrelsesformand Henrik B. Pettersen unikt. Og netop derfor har han meget stor tiltro til produktet.

"Vi har patent på at kombinere de informationer og funktioner. Det giver os et unikt produkt, som kan hjælpe med til at skabe vækst. Og det er der brug for nu," siger han og fortsætter.

"Vi har det rigtige produkt til det rigtige tidspunkt - og det er så billigt, at ingen vil fravælge det, fordi det er for dyrt," slår han fast.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere