Et åndssvagt Google-resultat fra din studietid kan være skadeligt for dit omdømme og måske endda din karriere.
Men det er dog muligt at komme ud af kniben, hvis du henvender dig til en ekspert, der kan sløre de uheldige episoder fra fortiden.
En af dem, der tilbyder denne service, er privacy-eksperten Frank Ahearn, der er forfatter til bogen "How to disappear".
For en pris på minimum 10.000 dollar (knap 60.000 kroner) hjælper han folk med at forsvinde i både den fysiske og digitale verden. Men over for erhvervsbloggen BusinessInsider har han dog valgt gratis at dele en række af sine ellers kostbare trick.
1. Gør noget ved det, før det er for sent
Sørg for allerede i dag at finde ud af, hvad der ligger af ting om dig på nettet.
Frank Ahearn fortæller, at folk ofte først henvender sig til ham, når lokummet brænder, og de står i en situation, hvor søgeresultaterne er blevet en belastning.
Men det er en god idé at have styr på, hvad der ligger på nettet om dig, allerede før det bliver et problem.
2. Drop de sociale medier
For mange af os kan det lyde som en noget drastisk beslutning, men Frank Ahearn bryder sig ikke om sociale medier og mener, at du bør overveje helt at slette dine profiler på sociale medier som Facebook og Twitter.
Ønsker du ikke at gå så vidt, anbefaler han en nultolerance-politik over for folk, der offentliggør informationer, som sætter dig i et dårligt lys.
"Du bør klippe alle bånd til uheldige informationer om dig. Bliver du tagget i et uheldigt billede på Facebook, skal du ikke bare "untagge" dig på billedet. Du bør også slette den person, der taggede dig, fra din venneliste," siger han til Businessinsider.
Han fremhæver det tidligere amerikanske kongressmedlem Anthony Weiner, der blev afsløret i at sende frække billeder til unge piger på Twitter, som et godt eksempel på, hvor galt det kan gå med sociale medier.
3. Lav falske identiter
Ifølge Frank Ahearn kan det være en god idé at købe rettighederne til en række modelfotos og udstyre dem med dit eget navn. På den måde kan du bruge dem til at presse gamle søgeresultater langt ned på listen af Google-resultater.
Frank Ahearn fortæller tilmed, at han har været med til at hyre fotomodeller, der er blevet brugt til at skabe falske identiteter for rige kunder.
"Jeg har endda brugt modeller til at skabe hele familier med mor, far og tre børn. På den måde kan de falske billeder være med til at forvirre kriminelle, der kunne planlægge at kidnappe medlemmer fra den velhavende kundes familie," siger han.
4. Lav falske blogs og artikler
Ud over at skabe falske online-identiteter skaber Ahearn også ofte falske nyhedsartikler og blogindlæg, som han lægger op på hjemmesider, der til forveksling ligner rigtige blogs og nyhedssider.
De falske historier kan igen være med til at skabe forvirring om hans kunders fortid. Eksempelvis havde han på et tidspunkt en kunde, der i sin studietid havde medvirket i en pornofilm.
Men i stedet for at forsøge at fjerne de oprindelige søgeresultater oprettede han en række artikler, hvor en falsk person fra en anden stat, men med samme navn og alder som kunden, fortæller om, hvordan han i sin ungdom medvirkede i en pornofilm.
"Så hvis hans chef eller kone på et tidspunkt laver en søgning på hans navn, tror de, at det er den her porno-freak fra New Jersey, der har lavet filmen. Det er med til at fjerne opmærksomheden fra ham," siger Frank Ahearn.
Læs også:
Disse tricks gør din virksomhed smukkere på Google