Internet indbygget i fladskærmen lyder umiddelbart som en glimrende idé, men den er svær at gennemføre ordentligt.
Det er en af konklusionerne i stortesten "Her får du den bedste fladskærm", som er produceret i samarbejde mellem PC World og FlatpanelsDK.
Her afsløres det, at onlinefunktionaliteten på 10 testede fladskærme ikke er pengene værd.
De testede modeller ligger i prisklassen fra 6.000 til 12.500 kroner og er produceret af Samsung, Panasonic, Sony, LG og Sharp.
Men ingen af de store producenter leverer en overbevisende internetoplevelse, selv om der i øjeblikket bruges meget salgsgas på at sælge såkaldte Smart TV med onlinemuligheder og apps.
Ifølge testen "Her får du den bedste fladskærm" mangler der meningsfulde tv-apps, billedkvaliteten på lejefilm er dårlig, navigationen er langsom og frustrerende.
Derfor anbefales det, at du ikke fokuserer nævneværdigt på internet-funktionaliteten, når du skal købe ny fladskærm.
I stedet for at lade dig forblænde af alenlange specifikationer handler det derfor fortsat om at vurdere fladskærmens billedkvalitet, inden du svinger dankortet.