Læs også: Ni grunde til at skifte fra Facebooktil Google+
Computerworld News Service: Google+ er i virkeligheden et socialt netværk for mænd.
Ifølge nye tal fra Website-Monitoring.com er to-tredjedele af alle brugerne af Google+ mænd.
Det er faktisk lige modsat Facebook, hvor størstedelen af brugerne er kvinder.
Konrad Caban, der er manager director for Website-Monitoring.coms moderselskab Siteimpulse, tror, at der muligvis er flere mandlige brugere, fordi Google+ bliver opfattet som en udvidelse af Googles andre tjenester som Android og Gmail og til gengæld ikke er kendt som et ‘socialt hangout' på samme måde som Facebook.
"Google+ er en gadget - en smartphone inden for sociale medier - som bliver brugt af de mennesker, der i forvejen anvender produkter fra Google, som for eksempel Android," siger Konrad Caban.
"Folk kommer på Google+, fordi de har læst om det, og ikke fordi deres venner allerede er derinde ligesom med Facebook."
Website-Monitoring.com har samlet data om Google+-brugere fra forskellige kilder, blandt andet fra Googles officielle blog, Google investor-hjemmeside, TechCrunch, Wikipedia, Socialstatistics.com og SocialBakers.com.
Disse typer bruger Google+
Ud over kønsfordelingen fandt Website-Monitoring.com også frem til:
-'Studerende' er langt den mest udbredte profession blandt Google+-brugere med en udbredelse på over 20 procent.
Andre populære professioner på Google+ er softwareingeniør (2,65 procent), konsulent (1,99 procent) og manager (1,72 procent).
- USA og Indien er de to lande med flest Google+-brugere, med henholdsvis 31,5 procent af brugerne i USA og 13,7 procent i Indien. Den indiske by Bangalore er den individuelle by med flest Google+-brugere, med 3,86 procent af alle brugerne.
- 42 procent af Google+-brugerne er singler, mens 27,45 procent er gift og 19,3 procent er i et forhold.
Kun 4,4 procent af brugerne oplyser, at de er forlovede, mens lidt mere end 3,4 procent fortæller, at "det er kompliceret".
- Britney Spears, Snoop Dogg og administrerende direktør for Google, Larry Page, er de tre mest populære individer på Google+, målt i forhold til antallet af 'followers'. De tre mest populære brands på Google+ er H&M, Samsung USA og Pepsi, mens de tre mest populære medier er ESPN, BBC News og Mashable.
Google fortæller, at 90 millioner brugere er blevet en del af Google+, siden begyndelsen sidste år. Selv om væksten er imponerende, så skal der stadig meget til, før platformen indhenter Facebook, som har i nærheden af 800 millioner brugere.
Google har gjort meget for at markedsføre Google+ som et alternativt socialt netværk, og virksomheden har skabt kontrovers for sin integration af Google+-resultater med almindelige søgeresultater.
Google har tilføjet en personlig søgekomponent til den traditionelle søgning, så hvis du søger efter et bestemt emne på søgemaskinen, så vil du også se de seneste resultater fra poster om emnet, som dine venner har delt på Google+.
Twitter og andre virksomheder har anklaget Google for at bruge søgemaskinen til på uretfærdig vis at markedsføre indhold fra sit eget sociale netværk på bekostning af andres.
Læs også: Ni grunde til at skifte fra Facebooktil Google+
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen