Læs også: Teletopchefer skærer drastisk ned på egen løn
Research in Motion (RIM), der er selskabet bag Blackberry-telefonerne, er i store problemer.
Mobilproducentens andele på smartphone-markedet er stærkt faldende, og et forsøg på at komme ind på tablet-markedet fejlede i april.
Blackberry Playbook skulle være RIM's indgang til tablet-markedet, men den endte med at blive en gigantisk fiasko.
Dermed står RIM nu med faldende markedsandele på smartphone-markedet, samtidig med producenten ikke kan komme ind på det hurtigt voksende tablet-marked.
The Wall Street Journal skriver, at netop den cocktail sender RIM ud i store problemer, og det er ikke blevet bedre af, at selskabet har måttet udskyde sin nye smartphone Blackberry 10.
Det er den, der skal tage konkurrencen op med iPhone og Android-mobilerne i et forsøg på at genvinde andele på smartphone-markedet.
Efterlyser bedre produkter
RIM har ifølge finansavisen lovet at bruge over en halv milliard kroner på markedsføring for at forbedre sin position på det amerikanske marked, men det er ikke nok, lyder det fra en analytiker.
"Vi tror ikke, at udgifter til promovering er en langtidsholdbar løsning til at flytte markedsandele; bedre produkter er kravet," skriver analytikere fra National Bank Financial ifølge The Wall Street Journal.
De seneste tal for nysolgte smartphones på globalt plan giver ifølge analysefirmaet Gartner Research de canadiske Blackberry-mobiler en markedsandel på 11 procent.
Blot 15 måneder tidligere var 18,2 procent af alle nysolgte smartphones en Blackberry.
De to sidestillede topchefer i RIM, Jim Balsillie og Mike Lazaridis, valgte for nylig at acceptere en drastisk lønnedgang, imens krisen kraser i firmaet. De kommer hver især til at tjene en dollar i 2012.