Acers udvikling er atter vendt.
Med henvisning til en statistik for salget af consumer-computere fra analysefirmaet GFK, hævder Acers danske landechef Peter Kristensen, at producenten efter nogle svære kvartaler igen er på vej frem.
»Vi er tilbage på 30 procents markedsandel på mobility og 34 procents markedsandel på salg af desktop-computere i oktober, når det gælder consumer-markedet« siger han til CRN.
Han indrømmer samtidig, at Acer har haft nogle usædvanligt svage måneder i juli, august og september på det danske marked. Men han siger nu, at skibet er blevet vendt.
»Efter at have fået renset ud i lagrene og gjort op med den tidligere Acer-måde at arbejde på, så er vi ved at vinde vende forretningen og få fokuseret på, hvad der bliver solgt ud i kanalen,« siger han.
Fremgangen gælder særskilt på consumer-markedet, hvor Acer traditionelt har været stærke. Peter Kristensen lægger ikke skjul på, at der stadig er lang vej for Acer på B2B-marekdet.
»Vi har ikke gjort det ret godt på business-segmentet. Vi har kun et par procent af markedet. Det er noget, vi vil fokusere mere på, men det kommer til at tage længere tid,« siger Peter Kristensen.