Salget af headset baseret på den trådløse Bluetooth-standard går fremad for GN Store Nord, der i årets andet kvartal solgte Bluetooth-headset for 88 millioner kroner.
Det svarer til 76 procent af den samlede mobilomsætning.
Væksten sker især i Europa, hvor GN Store Nord gennem 17.000 forhandlere prøver at slå sit Jabra-varemærke fast.
Det samlede mobilsalg på 113 millioner kroner i andet kvartal ligger knap 90 procent over salget i andet kvartal 2002.
GN Store Nord har siden april leveret Bluetooth-headset, som markedsføres med Motorolas navn på. I efteråret indleder koncernen leverancerne af headset under den anden kontrakt, GN har tegnet med den amerikanske telefabrikant.
Mobilforretningen fylder nu omkring 10 procent af GN Store Nords samlede forretning.
Hele koncernen fastholdt stort set sin omsætning på 1,2 milliarder kroner, hvis man trækker omsætningen i GN Nettest fra, som blev afhændet ved nytår.
Koncernen opnåede et resultat før skat på 33 millioner kroner mod et underskud på 30 millioner kroner i samme kvartal sidste år.