Onlinebutikken Wupti.com, der startede somt it-forhandler i november sidste år, har hurtigt opnået at blive kendt af en stor del af befolkningen.
»Vores markedsundersøgelse viser, at 60 procent af danskerne nu kender os, og at rundt regnet 20 procent af befolkningen har besøgt vores site. Det er unikt efter kun fem måneder på markedet,« siger Torben Mouritzen, adm.direktør i Wupti.com.
Han påpeger, at en stor tv-kampagne har været medvirkende til, at Wupti.com allerede efter fem måneder er blevet en af de mest kendte butikker i Danmark.
Siden starten den 13. november 2006 har Wupti.com haft mere end 20.000 kunder. I alt besøger ca. 10.000 unikke brugere Wupti.com hver dag.
»Der fandtes tilsyneladende et stort hul på markedet, som vi har udfyldt med onlinebutikken,« siger Torben Mouritsen, der af konkurrencemæssige årsager ikke ønsker at oplyse størrelsen på omsætningen indtil nu.
Har det overraskende store salg giver Wupti.com problemer med håndteringen af de mange ordrer?
»Varerne ligger fysisk rundt hos vores leverandører, det er derfra de afsendes. Vi ser dem ikke. Vi har brugt mange ressourcer på at skabe fuld integration mellem os og vores 40 samarbejdspartnere, det sikrer, at vi ikke sælger flere varer, end der er på hylderne,« siger Torben Mouritsen.
Han tilføjer, at belastningen med de mange salg især har ligget på supportlinien, som dog har klaret at have ventetider på under et minut inden man mødes af en stemme i røret.
En del af wupti.com's salg ligger indenfor kategorien hårde hvidevare. Det skyldes ifølge wupti.com, at hovedejeren, det østjyske energiselskab NRGi, som sidder på 51 procent af aktierne, gerne vil bruge Wupti.com til at markedsføre miljørigtig forbrugerelektronik.