Edbcentret i Holstebro vil have en synlig serviceprofil, der skal styrke forhandlerens nuværende serviceprofil. Efter nytår skal to servicepersoner ansættes, samtidig med at en mindre ombygning skal gøre servicedelen synlig for kunderne i butikken. I stedet for at gemme teknikeren væk i et baglokale, vil direktør og indehaver Kent Petersen have servicekræfterne frem i lyset, så kunderne kan se, hvad de kan få. Den ombyggede butik vil stå klar senest i maj næste år.
De fem ansatte i virksomheden sælger it til private og erhvervskunder i Holstebro, og mens den lokale Elgiganten har godt fat i kundernes bevidsthed som prisbillig, vinder CBC-kædens butik i Holstebro på servicen.
»Service er vores våben. Vores kunder vil hellere købe hos os end hos Elgiganten, fordi vi yder en god service,« siger Kent Petersen.
I øjeblikket har han halvanden teknikere, der kører ud til kunderne, og den nye servicesatsning gælder både over erhvervskunder og private, forklarer han. For eksempel er sikkerhedsbackup en betalingsydelse, som private vil have, når de indleverer deres computer til reparation.
»Private er ikke bange for at betale for service, men er glade for, at vi kan hjælpe dem,« siger Kent Petersen.