Forventningerne til salget i 2005 er på 1,5 milliard kroner, og i løbet af de efterfølgende to år er der budgetteret med en omsætning på op mod tre milliarder kroner.
De store forventninger bygger på forudsigelser for det europæiske marked og en ordrebog, der foreløbigt er fyldt helt op frem til foråret 2005 svarende til en produktion på 600-800.000 fladskærme.
»Det lyder måske vanvittigt med så store omsætningstal. Men vi står allerede stærkt som producent og leverandør til markedet for især fladskærms-fjernsyn, der vil eksplodere de næste 10-15 år. Allerede i 2004 ventes markedet i Europe for LCD fladskærms-tv at vokse med 80 procent i forhold til året før,« siger Orions administrerende direktør Finn Ingemann til Børsen.
Fladskærms-tv vil ifølge Børsen udgøre 70 procent af Orions forventede omsætning på 2,5-3,0 milliarder kroner i 2006/07, mens fladskærms-tv og fladskærme til pc'er i dag tegner sig for hver sin halvdel af salget. I løbet af marts forventer Orion at fordoble antallet af medarbejdere til 100, og der er planer om at flytte produktionen til større lokaler.
Den kraftige vækst i hos det århusianske familiefirma har fået virksomheden til at forhandle med både danske og udenlandske investorer for at skaffe Orion 150-225 millioner kr. i frisk kapital. Samtidig er det planen, at virksomheden, der blandt andet tæller Dansk Supermarked og en række europæiske detailkæder og it-distributører blandt sine kunder, skal børsnoteres inden for de kommende tre-frem år.