Det ramte Karvia hårdt, at deres fabrikant ikke kunne levere de bestilte fladskærme. En aftale med en fladskærmsfabrik løb af sporet og gav problemer med kvalitet og levering. Elendigheden startede, da der opstod mangel på de paneler, der skulle bruges til skærmene og skiftet til en ny underleverandør hjalp ikke, da de nye paneler ikke passede til resten af skærmene, forklarer Karvias indehaver Daniel Grønbek.
Karvia fik produceret skærmene med Karvianavnet i Kina og solgte dem online og gennem egne butikker i både københavnske Vanløse og i Stockholm.
Leveringsproblemerne ramte hårdt, da der gik et halv år inden der var Karviaskærme nok til at fylde hylderne. Da der endelig var varer nok »væltede det ind med reklamationer« fra kunderne.
»Der har været en masse småfejl, som vores leverandør ikke har været i stand til at løse hurtigt nok,« siger han.
Alligevel fastholder han, at valget af den kinesiske fabrikant var rigtigt, men at produktionen blev ramt af en global mangel i 2006 og 2007 på paneler til fladskærme.
»Produktet var i orden og det var til fornuftige priser og leveringstider. Det var det helt rigtige valg,« begrunder Daniel Grønbek sit valg.