Utilfredshed med ledelsen har over de sidste seks otte måneder fået flere medarbejdere til at forlade Dell i protest.
Det er specifikt Dells enterpriseafdelinger, der er blevet hårdest ramt. Seks ud af afdelingens 10 erfarne systemkonsulenter ryddede deres skrivebord.
Enterprise-medarbejderne er blandt de mest erfarne sælgere, og de stod også for oplæringen af nye sælgere, dermed bliver Dell ramt ekstra hårdt når så mange værdifulde systemkonsulenter siger op på én gang.
Ifølge Chefanalytiker Anders Elbak fra IDC vil tabet af de mange systemkonsulenter først og fremmest have betydning på langt sigt.
»Enterprise afdelingen er ikke voldsom vigtig for Dell lige nu, de sælger jo i forvejen mest til store virksomheder med tilsvarende it-afdelinger. Så rent salgsmæssigt er det ikke et økonomisk problem lige. Men omvendt er enterprise-afdelingen jo netop et af de områder, hvor væksten skal findes, og at miste så mange erfarne medarbejdere kan blive et stort problem på sigt,« vurderer Anders Elbak.
Ifølge CRNs oplysninger er Dell ved at have lukket de sager, som de tidligere medarbejdere havde åbnet, og derfor er virksomheden nu begyndt at mærke manglen på erfarne konsulenter.
Læs mere om Dells kvaler i det trykte blad.