Apple bliver revet væk fra hylderne, men ellers har Tech Data/Rosenmeiers direktør svært ved at finde de store lovprisende ord frem om årets julesalg.
»Mit indtryk er, at webhandelen har været acceptabel, men detailhandelen har været skuffende. Man ser et skift i markedet, hvor salget går fra specialdetailbutikkerne til de større kæder, så især specialdetailbutikkerne har nok haft det svært,« fortæller direktør Jørn Rosenmeier.
Consumersalget har ikke levet op til forventningerne, heriblandt tv-salget.
»Vi har ikke haft den samme efterspørgsel efter consumerelektronik, og det skyldes nok signalskiftet, og at 3D-teknologien ikke rigtig er slået igennem kombineret med en mætning i markedet,« siger Jørn Rosenmeier og tilføjer, at b2b-salget er gået »udmærket.«
Til gengæld er alle Apples produkter blevet revet væk fra hylderne i en grad, så det har været svært at følge med efterspørgslen.
»Men den traditionelle notebook har ikke solgt så godt som forventet,« siger han.
Rosenmeier afviser dog at kalde decembersalget for direkte skuffende.
»Nu er det jo vores første måned i drift på nye systemer, og vores fokus har ligget på at komme igennem integrationen og sikre kundernes tilfredshed i højere grad end at nå salgstal,« fortæller Rosenmeier og mener, at den målsætning alt i alt er gået efter planen.
»Vi er lykkedes ganske udmærket med på kort tid at komme op på rimelig leveringssikkerhed. Vi har dog haft et par biler fra Sverige, der blev ramt af snestormen, men det er jo svært at gardere sig imod,« fortæller han.
»I betragtning af at vi har kørt på SAP i seks uger er vi kommet rigtig langt, og vi har i det store hele lavet en vellykket integration. Vi har stadig nogle udfordringer i form af, at vi både har lager i Sverige og i Danmark. Men vi er godt i gang med en proces, hvor vi fanger de ordrer, der lander mellem de to stole,« fortæller Rosenmeier.