Flere end 500.000 nye kunder skal bearbejdes af det nye SMB-team, som den amerikanske forhandlergigant nu etablerer med støtte fra producenten. Det skriver amerikanske CRN, som har fået fat på et internt memo fra CDW, der beskriver det nye tiltag.
Ved at give løntilskud til 110 nye ansatte sikrer HP, at CDW, der er USA's svar på Topnordic/Ementor, går direkte efter at vinde SMB-kunderne til HP. Det nye CDW-team bliver fodret med leads fra HP, og det ses som afløseren for HP's gamle inhouse salgsteam mod SMB. Et team, der blev nedlagt for et par år siden.
Den nye alliance mellem CDW og HP skaber ifølge amerikanske CRN frustration blandt HPS amerikanske SMB-partnere.
»Det ødelægger alliancen mellem HP og SMB-forhandlerne,« siger en anonym forhandler til amerikanske CRN.
Ifølge memoet, der kommer fra CDW's Executive Vice President Jim Shanks, bliver alliancen mellem CDW og HP sat i værk i næste måned, og blive fuldt implementeret i januar 2009.
»Vi tager vores partnerskab med HP og bringer det op på et nyt niveau med et nyt HP-CDW-allaince-team. CDW planlægger at ansætte 110 sælgere, som specialisere sig i at sælge HP servere, storage, notebooks, desktops og printere,« står der blandt andet i memoet.
I memoet bliver det understreget, at det nye salgsteam kun må sælge HP.
»Hvis en kunde ønsker et konkurrerende produkt, vil alliancefolkene henvise kunden til ikke alliance dedikerede salgsfolk, så de kan overtage og sælge,« står der i memoet.