Packard Bell har det seneste år haft fremgang på pc-markedet. Men muligheden for at levere brunvarer, trækker nu så meget i virksomheden, at man lancerer en hel produktlinie fra fra mp3-afspillere til dvdoptagere her op til jul. Og selvom brunvare-organisationen endnu er smal, så er udsigterne rigtig gode. I det første år forventer Packard Bell, at brunvarer vil stå for 25 procent af omsætningen i Norden.
»Allerede nu her tegner det til at brunvarer står for cirka 25 procent af omsætningen i Norden, og næste år vil jeg tro at det kommer til at fylde helt op til 40 procent. Det er vel omkring 300 millioner kroner,« forklarer Niels Bjørling der er Packard Bells administrerende direktør i Norden.
Packard Bell har ingen kanaldistribution i Danmark. Men det kan være på vej til at ændres. I hvert fald kommer der fokus på nye områder, når mærket er etableret.
»Vi har en logistikpartner i Scribona, men ikke en decideret distribution. Men med den succes vi har haft på så kort tid på det her område, skal vi også til at kigge ud over retailkæderne. Det er noget vi arbejder med, men vores salgsorganisation er lille endnu, så den skal bygges op først,« forklarer Niels Bjørling.
Produkterne skal sælges gennem de retailkæder hvor Packard Bell allerede har solgt pc'er i længere tid.
»Produkterne går ud gennem vores partnere, som jo er blandt andre Elkjöp, Fgroup, Bilka og Merlin, og de har taget virkelig godt mod vores produkter. For eksempel Elgiganten tager 6 modeller af DVD-maskiner ind, det er altså mange. Kæderne kender os fra pc og vores prissætning og fokus på design er noget de vil have på hylderne. Vi har lyttet til kæderne, og givet dem det de kan sælge,« siger Niels Bjørling.