For tredje gang er det lykkedes Descom at vinde et større EU-udbud inden for levering af printertoner. Dermed har virksomheden sat sig på salget af printertoner til godt en tredjedel af de danske kommuner.
»Hos den sidste kunde fik jeg at vide, at det var fordi, vi havde styr på vores miljøstrategi. Vi var ikke nødvendigvis den billigste leverandør, men vi havde styr på Svanemærkning og levede i det hele taget op til deres miljøstrategi,« forklarer Johnny Helander, og tilføjer:
»Det har også stor betydning, at vi er en mindre virksomhed.«
På trods af konkurrencen på markedet, er lykkedes Descom, at etablere sig inden for salg af printertoner til en tredjedel af de danske kommuner. Det sker efter at virksomheden har opkøbt konkurrenten Goodline.
Ved købet af Goodline har Descom overtaget kundebase og agentur på virksomhedens printertoner, Printstar.
»Overtagelsen af Goodline gik gnidningsfrit, og vi har fået blod på tanden. Vi ligger i forhandlinger om at overtage to andre virksomheder på markedet, og den ene handel er tæt på at gå igennem,« siger Johnny Helander, der er direktør Descom.