Flade fjernsyn i kraftig vækst

De seneste tal fra analysefirmaet DisplaySearch for andet kvartal af 2003 fortæller at antallet af solgte LCD-tv-apparater er steget med 162 pct. i forhold til samme periode sidste år. Væksten er på 17 pct. set i forhold til det foregående kvartal.

DisplaySearch oplyser at der blev solgt 715.000 LCD-fjernsyn i andet kvartal. Hvis man regner LCD-computerskærme med indbygget tv-tuner med i statistiken, kommer tallet op på 831.000.

Prognosen for årets tredje kvartal siger at antallet af solgte LCD-tv-apparater vil stige med 46 pct., mens LCD-computerskærme med tv-tuner vil opleve en vækst på 34 pct. Det samlede salg ventes at overstige 1,2 millioner enheder.

Japan har den største andel af markedet for flade fjernsyn med 38,5 pct., mens USA ligger på 29 pct. Et andet tegn på, at det japanske marked er mere modent, er skærmstørrelsen; de japanske LCD-fjernsyn er i gennemsnit 1-2 tommer større end de modeller, der sælges i USA og Europa.

De største producenter af flade fjernsyn er Sharp, Sony og Samsung med en markedsandel på henholdsvis 36 pct., 12 pct. og 11 pct. for LCD-tv'er.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere