Janek Borgmann er 32 år, og kommer lige fra Dell Danmark hvor han de seneste tre år har haft ansvaret for newbizz, der har været en markant del af selskabets vækst. Hos Dell blev Janek Borgmann i år, som en af de få europæere, udnævnt til Dells Circle of Excellence.
Men Janek Borgmanns baggrund i direkte salg betyder dog ikke at Fujitsu Siemens vil til at sælge direkte til den del af kunderne der findes i den offentlige sektor.
»Det betyder ikke at vi skal til at sælge direkte til offentlige kunder. Vi skal have mere fokus på den offentlige sektor, men det bliver stadigvæk indirekte gennem vores forhandlere som den model i øvrigt er. Det vi bare har behov for er en der kan sparke nogle døre op ude hos kunderne, og det kan Janek Borgman. Hvis vi ikke selv kommer ud og gør forskellen ude ved kunderne, så får vi ikke ordren. Så ansættelsen har ikke noget med Janek Borgmans direkte kompetencer at gøre, men noget med hans generelle salgskompetencer at gøre,« siger Merete Søby der er salgsdirektør hos Fujitsu Siemens i Danmark til CRN.
Om motivationen for skiftet fra direkte-salg, til sin nye plads i kanal-regi siger Janek Borgman:
»Fremtidens it-løsninger er afhængige af partnerskaber. Samtidig sker der nu et skift i markedet hvor kunderne ikke kun går efter lavest tænkelige pris, men også efter højest mulig kvalitet. Det kan kombineres hos Fujitsu Siemens, fordi selskabet ikke er drevet af konstant at kigge på det næste kvartalsresultat. Hvis vi kan tilføre kunden værdi med vores løsninger, er jeg overbevist om, at så går det nok også godt for Fujitsu Siemens.«