- Det vil være en fejltagelse ikke at lade folk se fodbold. Derfor sætter vi da også et fjernsyn op, som viser de danske kampe, fortæller product manager Michael Laursen fra Scribona.
En hurtig forespørgsel viser, at blandt andre Rosenmeier, Actebis og Gandalf Data vil sørge for, at deres ansatte får mulighed for at se de danske kampe live.
Hos Ingram Micro regner Ole Eklund også med at der bliver mulighed for at se bold internt.
- Vi har faktisk ikke tænkt på det endnu, men vi plejer at være gode til at lave nødplaner, der håndterer den slags, siger Eklund.
Hos SMG har Ole Mortensen ikke taget stilling til, om han vil arrangere noget for de ansatte endnu, mens Hans Vitalis hos Tech Data lader de danske kampe optage på video for derefter at lade dem vise på storskærm klokken 16.30 i kantinen med tilhørende øl og snacks.
Med hensyn til indflydelsen på salget går forventningerne mest i negativ retning.
- Jeg tror bestemt ikke, at VM gør noget godt for salget, lyder det fra Ole Eklund.
Samme holdning har Jørn Rosenmeier, der har prøvet at få de ansatte til at afvikle så meget ferie i VM-perioden som muligt, fordi han forventer, at folboldbegivenheden dykker et normalt sløvt sommersalg yderligere.