Per Kogut glæder sig til de nye udfordringer og har allerede igangsat planerne for CA's introduktion på de baltiske markeder. De nye lande under hans kommando har samme størrelse som de Nordiske og kulturelt er de også meget ens.
»Mine områder er nu Norden, Baltikum og Benelux. Det er en række små-mellemstore lande som har de samme udfordringer. Der er forskellige sprog, men der tales ret godt engelsk de fleste steder. Og så er virksomhedernes størrelse, struktur og kulturelle forhold nogenlunde ens. Derfor kan man have nogle overordnede kompetencer der er gældende på alle tre markeder, selvom det er svært at kende for eksempel Finland til bunds,« fortæller Per Kogut.
Udmeldingen kom på CA's netop overståede bruger- og partnerkonference CA World i Las Vegas. Baggrunden er en ny strategi på EMEA-markederne.
»Markedet skal se disse forandringer som en drejning af vores forretning imod en mere effektiv udførelse af vores opgaver, og som et forsøg på at komme tættere på vores kunder, mere end det er en radikal omstrukturering. Vi styrker EMEA management-teamet og marketing organisationen,« sagde CA's general manager Andrew Dutton på CA World.