Aller omlægger netstrategi

Aller Media må indse,at mange brugere ikke er nok til give smør på brødet.

Aller Media, der er den tiende største danske udgiver på nettet, lægger nu sin internetstrategi om.
Mange brugere er ikke længere målet i sig selv - fremover skal profitten komme før populariteten, når det gælder bladkoncernens internetsites.

”Fremover skal der satses benhårdt på de sites, der ikke bare giver trafik, men som også kan levere indtjening, skriver Aller Media i en pressemeddelelse.

Eksempelvis betyder refokuseringen, at isabellas.dk og tidenskvinder.dk omlægges til shoppingsites, mens elle.dk, magasinetmad.dk og madogbolig.dk omlægges til såkaldte funktionssites med klart definerede funktioner som leverandører af henholdsvis modestof, madopskrifter og webTV baserede mad- og vinguides.

CRNs søstermedie ComON har spurgt kommerciel direktør Jesper Ulsø, om baggrunden for strategiskiftet:

”Hvis det, du læser mellem linjerne er, at vi ikke synes, det er nok med høje besøgstal, så læser du rigtigt. Et højt besøgstal er ingen garanti for smør på brødet, og nu skal vi blive endnu bedre til at omsætte vores trafik til indtjening,” siger han.

Men andre sites, f.eks. ComON, lever da fint af de reklameindtægter, som et højt besøgstal kan afstedkomme?

”Tjoeh, men der er alligevel langt mellem snapsene. Man bliver ikke rig alene af redaktionelt indhold og bannere, og vi mener, at brugerne i stigende grad begynder at udvise ”banner-blindhed.” Og det meste af væksten på dette marked går jo til søgeordsannoncering,” siger Jesper Ulsø.

Aller Media A/S er den største udgiver af magasiner og ugeblade i Norden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere