Toshiba vil udvide deres salg af fladskærme. I øjeblikket bliver Toshibas tv kun solgt hos udvalgte kæder som Elgiganten og Hi-Fi klubben. Men til efteråret vil producenten udvide distributionen til at omfatte endnu flere forhandlere. Inden Toshiba kan få deres varer på hylderne, skal Toshibachef Peter Vikkelsø Skou dog have lagt en plan for, hvordan han kan nå forhandlerne. Derfor er han allerede nu i gang med at overveje, hvordan han kan få adgang til forhandlernes hylder. Det ligger dog fast, at han vil nå forhandlerne gennem en distributør.
Det er nødvendigt at tage hensyn til forhandlerne, hvis Toshiba skal gøre det nemt for forhandlerne at have et stort udvalg af modeller at vælge imellem, mener Rasmus Larsen fra flatpanels.dk, der følger fladskærmsbranchen.
»Ved at handle gennem en distributør får forhandlerne en rimelig god sikkerhed for at have et stort udvalg,« siger han.
Rasmus Larsen fortæller, at flere producenter gerne leverer et helt pallelæs tv-skærme ad gangen, og det fylder for meget i forhandlerens butik.
Det problem vil Toshibas Peter Vikkelsø Skou gerne omgå. Fordi hverken detail- eller B2B-forhandlere har nok plads til, at man kan sende en stor sending ad gangen, vil hanudnytte den lagerplads, som distributørerne har.
Læs resten af artiklen i det trykte CRN, der udkom i går.