Personligt synes Ciscos nordiske chef for forbrugersalg, at Flip-videokameraerne var et rigtig godt produkt. Derfor ærgrer det ham, at Cisco nu stopper Flip-produktet. Men det får ikke den store betydning i Danmark, siger han.
»Det har størst betydning i USA. Det er vigtigt at fortælle, at det kun drejer sig om Flip. Ciscos consumer-afdeling fortsætter med at udvikle den netværksportefølje, som vi har dag. Blandt andet om vores e-series. Og vi kommer til fortløbende at udvide vores produktportefølje,« siger Jesper Dauw.
Omkring Flip, som netop er lanceret i Danmark, fortæller Jesper Dauw, at produktet vil blive langsomt udfaset.
»Vi lader ikke nogle forhandlere i stikken. Det vil jeg godt sige til vores partnere, som måske sidder og siger, det er forfærdeligt det her. Flip stopper ikke i dag. Det kører videre de næste to-tremåneder; og vi vil sandsynligvis supportere Flip Share langt ud i fremtiden,« siger Jesper Dauw.
Han understreger, at Flip også kun er en lille del af forretningen.
»Vi er, som Ciscos forbruger-afdeling altid har været, en netværksforretning. Flip er nogle gode sjove produkter. Men dybest set er det på vores netværksforretning at vi altid har tjent vores penge. Og den er vi ikke ved at afvikle,« siger Jesper Dauw.
På spørgsmålet om, hvorvidt der skal fyres i Danmark, fortæller Jesper Dauw, at det er han ikke informeret om. Ifølge ham skal man også se antallet på 550 medarbejdere i forhold til, hvor mange ansatte Cisco reelt har.
»Det er selvfølgelig ikke rart at være blandt dem, der fyres. Men man skal måske også lige se på, at Cisco beskæftiger 72.900 medarbejdere på verdensplan,« konstaterer Jesper Dauw.