SAP sætter nu streg under sin satsning på salg til mindre kunder, og ansætter den erfarne Maja Løve Dybdahl som nordisk kanalchef. Hun kommer fra et chefjob hos konkurrenten Columbus IT, hvor hun i alt har været ansat i 14 år. Der har hun har haft forskellige ledende stillinger med jobs i blandt andet Tjekkiet, Filippinerne og Singapore.
SAP har over de seneste to år tredoblet sin sit salg gennem partnere, og med ansættelsen af Maja Løve Dybdahl signalerer software-koncernen, at man fortsat går efter at udvide sine markedsandele i den lavere af markedet for forretningsløsninger.
»SAP kommer ind i det her marked med nogle store muskler, og det synes jeg er spændende at være en del af. Jeg har indtil nu siddet med Microsoft-produkter og kan se, at SAP virkelig har noget at byde på,« siger Maja Løve Dybdahl.
Hos SAP får hun det overordnede ansvar for videreudvikling og gennemførelse kanalstrategien i Norden og Baltikum.
»Jeg ved, hvordan man som partner hos en global softwarevirksomhed tænker, hvilke udfordringer man skal løfte, og hvordan man skal prioritere. Jeg har været med til at stable partnerforretninger på benene i både Danmark, Tjekkiet og Singapore, og en af mine vigtigste opgaver hos SAP bliver at understøtte partnerne med en solid pipeline og flere nye kunder, der kan sikre et konstant højt aktivitetsniveau henover hele året,« fortæller Maja Løve Dybdahl.
SAP har ifølge egne oplysninger målt den største omsætning som leverandør af forretningssystemer i Norden.
»Vores strategi med at have et stort fokus på partnerkanalen har båret frugt, og derfor skal vi også løbende styrke den del af SAP. Majas store erfaring med at drive en international konsulentforretning og hendes kendskab til business-dynamikken hos softwarepartnere vil uden tvivl hjælpe os med at bibeholde en velfungerende og profitabel partnerkanal. Desuden håber vi selvfølgelig på, at Majas baggrund kan være med til at vinde endnu flere markedsandele fra konkurrenterne,« siger direktør i SAP Nordics Peter Ditlev, som med sin nye kanaldirektør ønsker at styrke sin volumenforretning inden for CRM og business intelligence