Det danske softwarehus Dezide får et skub fremad med HP som certificeret partner for firmaets avancerede support-software. Softwaren giver mulighed for vidensdeling og selvbetjening, når kunderne eksempelvis kontakter et call-center.
Med samarbejdet med HP får Dezide en ekstra salgskanal, mens HP får mere at tilbyde inden for kundeservice-produkter.
»Med Advisor kan de fleste kunder nemt betjene sig selv, samtidig med at virksomhedens support- eller service-afdeling styrkes væsentligt. Advisor har vist sig at virke fortrinligt i mange sammenhænge. Desuden tjener Advisor typisk sig selv hjem på få måneder,« siger Jan Skræp Thomasen, der er Lead Solution Consultant hos HP.
Hvorvidt Advisor vil blive brugt i HP's egne call-centre, kan Jan Skærp Thomasen dog ikke sige.
»Advisor passer godt ind i HP's portefølje af servicesoftware. Vores
software vil være et intelligent add-on til eksempelvis HP's egen OpenView Helpdesk Manager. Advisor vil være det hjælpsomme ansigt udadtil, der sikrer en høj kundetilfredshed og øger kundeloyaliteten,« siger Claus Skaaning, direktør for Dezide.
Han tilføjer at især tele- og internetudbydere har vist interesse for Advisor.
»Omkring 30 procent af deres udgifter går til service. Derfor er der mange penge at spare ved at reducere omkostninger og have et effektivt system som Advisor.«