Michael Ærø, som står i spidsen for SuperOffice herhjemme, vil ikke udtale sig om, hvorvidt den opsigtsvækkende SAP-aftale bliver gennemført herhjemme også.
Historisk set har det dog vist sig, at aftaler indgået af moderselskabet i Norge senere bliver gennemført i Danmark, så en sådan antagelse er ikke ren spekulation. Aftalen i Norge indebærer, at alle kunder, som køber SAP Business One, automatisk får SuperOffice CRM 5.
Hos SAP Danmark afviser den kanalansvarlige, Jens Bager, imidlertid at den norske model er på vej til Danmark.
»Det har vi ikke umiddelbart nogen planer om. Vi mener, at Business Ones eget CRM-system er fyldestgørende til langt de fleste formål,« siger han til CRN.
Tidligere på året sluttede SuperOffice sig til IBMs ISV Advantage Initiative. Konkret betyder det, at CRM-løsninger fra SuperOffice skal gøres tilgængelige på åbne standarder ved hjælp af IBM middleware-produkterne WebSphere Application Server, WebSphere Portal, DB2 og Lotus Notes/Domino, som afvikles på operativsystemerne Windows, Linux, Unix eller OS400.
Michael Ærø oplyser til CRN, at der i forbindelse med en softwaredag hos IBM 21. september vil blive præsenteret en hel serie af færdige såkaldte portlets, som skal gøre det let at udarbejde specifikke CRM-løsninger i IBMs udviklingsmilijø.