Partnerne har mere end tredoblet antallet af afholdte kurser inden for det sidste år.
En analyse fra IDC konkluderede ellers i oktober, at danske virksomheder ikke udnytter softwarepotentialet og går glip at 75 procent af de fordele, der ligger indbygget i deres software.
»Virksomhederne køber et C5-modul for at opnå noget bestemt. Eksempelvis kan en virksomhed købe et debitor-modul for at styre fakturering automatisk. Men virksomhedens ansatte ved ikke pr. definition, at modulet også har en række andre funktioner, der kan være til gavn for virksomheden. Ved at deltage i kurserne kan virksomhederne understøtte deres forretningsgang bedre og spare kostbar tid,« siger Danny Fogel, talsmand for C5 Servicepartnerne og direktør for partneren Conzern.
Direktør i Microsoft Business Solutions Søren Fink er begejstret for den øgede kursus-frekvens, som han tillægger stor betydning for de mindre virksomheder:
»Det er meget positivt for virksomhederne. Vores erfaringer viser, at virksomhedernes udgifter ved ikke at uddanne medarbejderne tilstrækkeligt overstiger udgifterne til indkøb af softwaren,« forklarer han og uddyber, at outsourcingen af supporten til C5 Servicepartnerne er en væsentlig del af forklaringen på, at de mindre virksomheder får mere udbytte af C5.
»C5-Servicepartnernes lokalkendskab sikrer, at alle kunder holdes informeret om kurser, der kan være relevante for netop deres virksomhed. Med kurserne får virksomhederne en hurtig og konkret indførsel i de relevante dele af netop deres C5-løsning, og det kan øge deres produktivitet,« vurderer han.