I løbet af den seneste måned har hver sjette dansker - eller 17 procent af befolkningen - brugt internettet til deres indkøb. I 2002 var tallet på 12 procent. 38 procent af befolkningen har på et eller andet tidspunkt købt varer eller tjenester via internettet. Det viser en ny opgørelse af danskernes internetbrug i 2003 fra Danmarks Statistik.
I Danmark er det fortsat mændene, der står for den største del af online-indkøbene. 45 procent af mændene har e-handlet på et eller andet tidspunkt, og 21 procent har været på shoppingtur på nettet inden for den seneste måned. De tilsvarende tal for kvinder er 32 procent totalt og 14 procent for den seneste måned. Undersøgelsen viser også, at der er langt flere, der køber ind online øst for Storebælt end vest for Storebælt.
19 procent af de adspurgte har købt computer hardware via internettet, og her er også stor forskel blandt kønnene: Kun ni procent af kvinderne har købt hardware online mod 26 procent af mændene, og gruppen af 16-19-årige står for den største del af hardware-købet.