Fladskærme har allerede vundet indpas på skrivebordet, men LG Philips ønsker at teknologien også skal slå igennem i stuen. Firmaet er et joint-venture mellem LG Electronics og Philips, som fremstiller LCD-paneler for firmaer som Dell, der sælger færdige skærme til slutbrugerne.
På Comdex-messen i Las Vegas kunne LG Philips fortælle, at man satser på at blive nr. 1 på fjernsyns-markedet - den samme markedsposition, som firmaet har erobret indenfor computerskærme. Et andet potentielt vækstmarked, som LG Philips vil dyrke, er flade skærme i ryggen af bilsæder.
Firmaet åbnede i sommer en ny fabrik og forsøger nu at bruge den øgede produktions-kapacitet til at udvide sit forretningsområde. Inden 2004 vil LG Philips lancere 10-15 LCD-modeller i forskellige størrelser og billedopløsninger, som skal afløse CRT-fjernsynet som hjemmets husalter.
I tredje kvartal af næste år vil LG Philips introducere en 42-tommers-skærm - den samme størrelse som de nuværende plasmaskærme.
Hos analysefirmaet DisplaySearch forudsiger man at markedet for fladskærms-fjernsyn vil vokse med 62 pct. fra 2004 til 2006. En 30-tommers-model vil sandsynligvis koste omkring 5.000 dollar, men prisen ventes at falde til 999 dollar inden 2006.