TDC målretter et nyt ip-telefoni-tilbud til 80.000 små og mellemstore virksomheder (smv), der ifølge TDC kan spare smv'erne penge eller give dem en bedre funktionalitet.
I stedet for, at smv'erne selv køber dyrt udstyr til ip-telefoni, så kan opgaverne udliciteres til TDC, så kunderne kun behøver en bredbåndsforbindelse.
Virksomhedernes it-ansvarlige kan via en hjemmeside selv skrue op og ned for teleløsningens muligheder i takt med, at virksomheden udvikler sig.
»Hidtil har det været svært at gøre ip-telefoni til en god forretning for de mindre virksomheder, fordi startomkostningerne har været for store,« siger Klaus Pedersen, direktør TDC Erhverv, Klaus Pedersen.
Mindre virksomheder, der opererer fra forskellige adresser eller tilbyder hjemmearbejdspladser, kan have gavn af den nye løsning, fordi samtalerne internt i systemet er gratis. Og der vil være muligt at putte nye funktioner på løbende.