»Vi føler ikke, at Wii-kunder og Xbox-kunder er det samme. Vi mener, at så snart Wii-kunder bliver fjorten, så vil de have noget andet.«
Meldingen kommer fra John Rodman, product manager for Microsofts Xbox platform, under et interview i New York Times om den igangværende konsolkrig.
Mens Sony mener, at Microsoft udvander konsolmarkedet med deres Xbox 360 Elite, så er det Nintendos Wii, der på det sidste har solgt bedre på det amerikanske marked end konkurrenterne Playstation 3 fra Sony og Xbox 360 fra Microsoft. Wii har især slået sig op på at være en familiekonsol, der er billigere end den billigste Xbox. Playstation 3 er dyrere end de andre.
New York Times vurderer, at Microsoft med Xbox Elite prøver at udfylde et hul øverst i markedet, hvor ideen er at appellere til gruppen af elite-spillere, der ønsker lidt mere af det hele.
John Rodman peger i den forbindelse på, at Xbox 360-brugere anvender konsollen til andet end spil næsten 40 procent af tiden.