Der er interesse for epn.dk, borsen.dk og business.dk, der alle dækker erhvervsnyheder, og som alle oplever vækst i besøgstallene.
De tre portaler har omtrent lige mange læsere dagligt, og det ser ud til at gå fint med tre konkurrerende sites, der alle dækker erhverv. For eksempel havde hvert site omkring 200.000 unikke brugere i uge 16 ifølge tal fra TNS Gallup.
»Det er interessant, at vi alle tre oplever vækst,« siger Henrik Tüchsen, redaktør på business.dk, til dagbladet Børsen.
De tre sites har hver deres tilknytning til dele af den etablerede danske presse. Epn.dk har tilknytning til Jyllands-Posten, mens business.dk hører under det Berlingske Officin, og borsen.dk er Børsens netavis.
Business.dk og borsen.dk ser i højere grad hinanden som konkurrenter og opfatter epn.dk som mere folkelig med henvisning til besøgende, der hopper over på siden fra Ekstra Bladets nyhedssite, eb.dk.
Jens Nicolaisen, direktør for Jyllands-Postens Elektroniske Medier, er dog ikke enig og siger, at epn.dk skriver bedst muligt til dansk erhvervsliv. Men han erkender, at forholdet til eb.dk hjælper på besøgstallet.
Tüchsen og Nicolaisen giver sammen med redaktøren på borsen.dk, Jørgen Andresen, udtryk for, at det slet ikke er slut med at opruste på området for erhvervsnyheder på internettet.
Jens Nicolaisen fortæller for eksempel Børsen, at han ser merværdi som den eneste måde, man kan skabe meromsætning på. Han regner derfor med, at hans redaktion vil vokse med tre-fire folk mere.