Nu kommer Samsungs laserprintere ind på det danske marked med introduktionen af tre modeller. Samsung har erfaring på området gennem en omfattende OEM-produktion, og introduktionen sker samtidig i de øvrige nordiske lande, oplyser John Lindén, produktchef i Samsung Electronics Nordic.
»Det forventes, at markedet for printere vil stige mere end pc-markedet det næste års tid. Det er især behovet for arbejdsgruppeprintere, der er stigende. Derfor lancerer vi nu tre printermodeller inden for dette segment på det nordiske marked,« forklarer han.
Samsung indledte sin europæiske erobring af printermarkedet med sit eget varemærke i Storbritannien for seks år siden, beretter John Lindén. Inden da havde Samsung været - og er stadigvæk - leverandør af printerteknologi til flere af de største printerleverandører. I Storbritannien har Samsung egen-brandede printere i dag erobret en tredjeplads på lasermarkedet.
Lignende succeser er hentet i andre store europæiske lande, og nu er turen kommet til de små markeder. For nylig introduceredes Samsung i Benelux-området, og nu er turen, så kommet til Norden, hvor succesen skal eftergøres.
John Lindén satser på at få Samsung op i top-3 i løbet af et års tid på det danske marked for laserprintere med hastigheder op til 20 sider i minuttet.
Samsungs printere understøtter Windows, Macintosh og bestemte Linux-versioner. Tilslutning til computeren sker via USB- eller parallelporten. De nye modeller er ML-1210 (12 sider/minut), ML-1450 (14 sider/minut) og ML-7300 (20 sider/minut). Vejledende slutbrugerpriser inklusive moms starter ved 1850 kroner.
Distributionen foretages af Samsungs monitor-distributører Tech Data og SMG.
Mere om Samsungs nordiske printersatsning i næste udgave af Computer Reseller News, der udkommer 8. januar.