Reklamer - Nej Tak! øger online annoncering

Til næste år skal "Reklamer - Nej Tak!" overholdes, og det kan give fremgang for annoncering på nettet og reklamemails i indbakken.

Fysisk spam i form af lokalaviser og reklamekataloger kan fra næste år holdes fra døren af et Nej Tak til reklamer klistermærke. Forbrugerrådet og forbrugerombudsmanden har overtalt distributørerne til at respektere de højtråbende klistermærker.

Det kan sætte gang i annoncering på nettet. Christian Peytz, der er formand for FDIM, mener, det kan føre til at flere forbugere åbner deres indbakker for reklamekataloger.

"Nu begynder vilkårerne i den digitale og analoge verden at nærme sig hinanden. Direct marketing på mail kræver en direkte tilladelse fra forbrugeren, men hvis for eksempel supermarkedskæder som Coop opruster med gode tilbud, kan det føre til at flere accepterer katalogerne i deres indbakke," siger han.

Hos Coop går tendensen allerede i retning af online annoncering. Coop står bag Brugsen, Irma og Kvickly.

"I København har 20 procent Reklamer Nej Tak mærker på døren, så byen er nærmest lukket land for os. Derfor opruster vi på nettet med vores hjemmeside og annoncemails. elektronisk markedsføring er en effektiv og billig annonceform," siger Jens Juul Nielsen, der er Coops talsmand.

Christian Peytz tror at klistermærket vil føre til en generel revurdering af, hvordan reklamekronerne skal bruges fremover.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere