Yahoo kom godt igennem andet kvartal. Den amerikanske internetportal fik et overskud på 161 millioner kroner og vender dermed en kedelig række på seks kvartalsregnskaber med røde tal på bundlinien.
Resultat svarer til 3 cents per aktie, og det er dermed bedre end analytikernes forventninger om et resultat på 2 cents per aktiel.
Omsætningen steg med 24 procent sammenlignet med sidste år til 1,7 milliarder kroner. Den største vækst hentet på handelstransaktioner via sitet, som steg 179 procent nu udgør syv procent af Yahoos samlede forretning.
60 procent af omsætningen hentes dog stadig via annoncering, men kvartalet gav en lille tilbagegang på fire procent på denne post. Tilbagegangen skyldes primært en vigende annoncering fra mindre internetselskaber.
Yahoo opjusterer sine forventninger og stiller nu et overskud før skat, renter, af- og nedskrivninger (EBITDA) på mellem 1 og 1,2 milliarder kroner i udsigt. Omsætningen ventes at lande mellem 6,8 og 7,1 milliarder kroner.
Aktiemarkedet tog positivt mod de nye regnskabstal. Resultatet blev først offentliggjort efter de officielle børsmarkeder var lukket, og Yahoo havde tabt fire procent. Men i handlen uden om børsen efter lukningen genvandt aktien det tabte.
Følg Yahoo-aktien på Nasdaq her