Yahoo vil købe Right Media

Yahoo vil købe selskabet Right Media for at kunne konkurrere med Google på reklameområdet.

Yahoo vil sikre sin position på reklameområdet udenfor deres egne netværk, og vil derfor tilegne sig Right Media, siger Yahoos øverste chefer.

Yahoo købte allerede 20 procent af Right Media i oktober og vil nu betale 680 millioner dollar, over 3,7 milliarder kroner, for resten af selskabet.

Right Media er et reklameselskab på nettet, der har deres egen online markedsplads, der lader annoncører og udgivere købe og sælge reklamer gennem et auktionssystem. Konkurrenten DoubleClick, som for nyligt blev købt af Google, sagde forleden, at de ville udvikle et tilsvarende koncept.

Yahoo har planer om at udvide sin egen deltagelse på Right Medias markedsplads som både køber og sælger af reklamer. Yahoo vil med tiden også sælge plads på egne sider gennem markedspladsen, hvilket forventes at give øgede indtægter.

Google og Yahoo har hver deres segment af nettets reklamemarked. Google fører indenfor tekst-reklamer ved siden af deres søgeresultater, mens Yahoo har overtaget på grafik-baserede reklamer, primært på egne sider.

Men konkurrencen er voksende, og Googles køb af DoubleClick ses i nogen grad som et forsøg på at forbedre sig på markedet for den grafik-baserede annoncering.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere