Det kundeejede østjyske energiselskab NRGi har solgt halvdelen af aktierne i onlinebutikken Wupti til Leasy-koncernen. Det fremgår af en fælles pressemeddelelse fra de to selskaber, som samtidig oplyser, at Wupti fortsætter under sit hidtidige navn og koncept. De to selskaber ønsker ikke at oplyse salgsprisen eller de nærmere omstændigheder ved handelen.
Ifølge administrerende direktør i NRGi, Gert Braae, er salget af aktierne et led i en længere planlagt strategi, som har sigtet mod en offensiv udvidelse og opgradering af Wupti.
»Nu har vi sikret den fremtidige udvikling af Wupti, og vi er meget tilfredse med, at det bliver Leasy, som vi fremover skal samarbejde med,« siger Gert Braae.
Administrerende direktør i Leasy, Jørn Tholstrup Rohde, siger, at han ser flere synergier i de to virksomheder, og at parterne er overbeviste om, at de mange stordriftsfordele bliver til gavn for kunderne.
»Leasy-koncernen er kendt for koncepter med fokus på afbetalingkøb og udlejning ud til små månedlige ydelser, og det vil vi gerne ændre på, så kunderne også tænker på os som en koncern, hvor man kan handle kontant,« siger Leasys administrerende direktør Jørn Tolstrup Rohde.
Grundlæggerne af Wupti, Torben Mouritsen og Claus Kristensen, har været med i forhandlingerne omkring aktieovertagelsen, og de fortsætter som direktører i Wupti, hvor Leasys administrerende direktør, Jørn Tolstrup Rohde, bliver bestyrelsesformand.