Den seneste "UCLA Internet Report" fortæller at 72,3 pct. af amerikanerne har adgang til nettet i hjemmet, skolen eller på arbejdspladsen. I gennemsnit bliver der surfet 9,8 timer om ugen på nettet, hvilket er 0,4 timer mere end sidste år. I den samme periode er det ugentlige tv-forbrug faldet med omkring 0,4 timer.
Blandt de adspurgte i undersøgelsen mener 75,4 pct., at internet ikke har nogen indflydelse på den tid, som børn tilbringer foran fjernsynet, mens 23 pct. siger, at de små ser mindre tv end tidligere.
De vigtigste online-aktiviteter er e-mail og instant messaging (87,9 pct.), web (76,3 pct.) og online-indkøb (48,9 pct.). UCLA fortæller at erfarne internet-brugere surfer mindre planløst rundt på nettet i forhold til begyndere og til gengæld henter flere nyheder.
Hele den årlige UCLA-rapport, som er baseret på omkring 2.000 telefon-interviews i USA, kan hentes på UCLAs hjemmeside.
(Kilde: c't)