Dimitris Papadimitriadis, en græsk læge, er blevet sagsøgt for en erstatning på 1,5 million kroner, efter han på internettet brokkede sig over en dårlig behandling af et græsk elektronik-værksted.
Grækeren opdagede mørke skygger på sin iMac-skærm og henvendte sig til det Apple-autoriserede værksted Systemgraph for at få repareret computeren under garantien. Ifølge den græske avis Proto Thema gik reparationen ikke som planlagt. Computeren var bagefter ifølge kunden i en langt værre fatning end før. Da han bad om at få pengene tilbage for sin iMac, blev han angivelig bedt om at henvende sig til Apple-sælgeren iSquare, som til gengæld bad ham henvende sig til Systemgraph, der havde udført den mangelfulde reparation.
Derefter brokkede Dimitris Papadimitriadis sig over sagen i et indlæg på et forum på internettet. For en måned siden fik han så et søgsmål fra værkstedet for at krænkende ytringer om firmaet. Med krav om 1,5 millioner kroner i erstatning.
Systemgraph, der har lagt sag an med Apple-kunden, er ikke Apples officielle repræsentant i Grækenland, gør avisen Proto Thema opmærksom på.