Forbrugerrådet skælder ud over Skats langsommelige behandling af sagen mod onlineforhandleren Getmore. Siden Skats razzia mod Getmore for mere end en måned siden, er Getmore stoppet med at ekspedere reparationer og ordrer.
Ifølge chefkonsulent i Forbrugerrådet, Benedicte Federspiel, har »rigtig mange« Getmore-kunder siden da henvendt sig til Forbrugerrådet for at klage deres nød. Hun retter samtidig en skarp kritik mod Skat for at lade forbrugerne i stikken i kølvandet på razziaen mod Getmore.
»Skat lader forbrugerne i stikken. De kunne i det mindste komme med en udmelding på, hvor lang tid de forventer, at sagsbehandlingen tager. De burde også stille krav til Getmore om at informere deres kunder,« siger Benedicte Federspiel.
Hun fortæller, at Forbrugerrådet forgæves har forsøgt at komme i kontakt med Getmore, mens beskeden fra Skat er, at man ikke vil udtale sig om sagen.
»Det betyder, at kunderne ikke ved, hvordan de skal forholde sig. Det er utroligt, at myndighederne ikke stiller krav til Getmore om, at de skal informere kunderne via deres hjemmeside,« siger Benedicte Federspiel.
Ifølge mails til kunderne fra Getmore er reparationsvarer indsendt til Getmore blevet »pakket ned« i forbindelse med skatterazziaen og kan derfor ikke returneres til de rette ejermænd. Getmore fralægger sig også ansvaret for at efterlyse afsendte varer, som ikke er nået frem til kunderne. Der er ifølge Forbrugerrådet også eksempler på kunder, der har betalt for varer, som aldrig er blevet ekspederet, og som nu ikke kan få deres penge tilbage.
Det har ikke været muligt for CRN at få en kommentar til Forbrugerrådets kritik fra Skat.
Læs Forbrugerrådets holdning til Getmore-sagen her.