Der har været stille omkring internetportalen Lycos de sidste år. Søgemaskinen, som med nød og næppe overlevede dot-com boblens brist, planlægger nu at genopstå som en »virtuel dagligstue«.
I slutningen af 90erne var Lycos et populært alternativ til søgemaskine-rivaler som Altavista, Yahoo og All The Web. Siden kom Google til, og Lycos fik det svært som søgemaskine.
Nu planlægger Lycos en total relancering af siden. I stedet skal siden tilbyde videoklip og muligheden for at chatte. Samtidig skal brugerne også kunne diskutere de videoklip, som ligger på siden, mens de knytter bånd til andre brugere.
Tjenesten får navnet Lycos Cinema, og målgruppen er teenagere. Muligheden for at uploade egne videoklip er endnu ikke til stede, men Lycos satser på, at det bliver muligt i december eller i starten af 2007. Ifølge Brian Kalinowski, som er chef for Lycos, vil man differentiere sig i forhold til konkurrenter som YouTube ved at lade brugerne uploade længere filmklip.