Det centrale tema på årets Cebit-messe var konvergensen mellem informationsteknologi og underholdningselektronik i alle afskygninger. Flere producenter brugte messen til at fremvise deres bud på hjemmets digitale omdrejningspunkt, den centrale boks, der skal samle alle former for digitalt indhold og levere internet-adgang og tv i høj opløsning.
Fujitsu Siemens Computers brugte 300 kvm. af sin stand til at præsentere et nyt koncept for "netværkshjemmet". Den nye Activy-boks skal forbinde husets hjemmebiograf og pc'er med det eksterne bredbåndsnet og give mulighed for at hente pay-per-view-film, sportsbegivenheder og internet-indhold til tv'et.
Samtidig har Fujitsu lanceret en ny pc-generation, Scaleo C, som også kan fungere som radio og stereoforstærker. Den kompakte metalæske måler 20,2 x 15,1 x 32 cm. I modsætning til en normal pc er det ikke nødvendigt at boote for at høre radio eller mp3-musik.
Det tredje element i Fujitsus fremstød i hjemmet er en ny serie af fladskærms-tv'er, Myrica. De nye fjernsyn fås i tre skærmstørrelser - 17, 23 og 30 tommer. De er forsynet med Scart-stik og RGB-porte. Den største model har desuden en digital videoport (DVI-D).