Trafiken var så stor på de store nyhedssites som f.eks. CNN at de måtte droppe grafikken, men også de danske nyhedssites oplevede en voldsom stigning i trafikken.
Katastrofen betød at antallet af brugere af danske nyhedstjenester steg meget kraftigt i dagene efter angrebet. Det samlede antal af sidevisninger på en række af de største danske internetnyhedstjenester steg med 165 procent målt på tirsdag d. 11. september i forhold til tirsdagen ugen før, viser opgørelser fra Gallup.
Dagen efter - onsdag den 12.9. var tendensen endnu tydeligere. Her var stigningen 375 procent målt på onsdag den 12.9 i forhold til onsdag d. 5.9.
Antallet af unikke brugere, steg også ganske betragteligt, viser Gallups tal. Stigningen var 160 procent fra tirsdag den 4. september til tirsdag 11. Om onsdagen var tallet endnu højere. Her var stigningen 174 procent fra onsdag d. 5. september til onsdag den 12.
(Kilde: Gallup RedMeasure)